Automatisch Beleggen in valuta's: 92% winst in 1 jaar

Gemak, Gratis, Flexibel

KLIK HIER voor gratis brochure


Wanneer u wilt beleggen is het belangrijk informatie te vergaren, informatie is de meest waardevolle asset voor een belegger.

Verrijk uzelf

Wanneer u wilt beleggen is het belangrijk informatie te vergaren, informatie is de meest waardevolle asset voor een belegger. Informatie is zo waardevol dat het Dhr. Bloomberg zelfs miljardair en indirect burgermeester van New York heeft gemaakt. Wanneer u informatie goed benut kunt u dit gebruiken om de juiste beleggingsbeslissing te maken, en zodoende de markt te verslaan. Door het internet is informatie vrijwel tegelijkertijd voor iedereen bereikbaar en dit maakt het mogelijk voor de particuliere belegger om (bijna) even snel te reageren als de “professional”.

Op dit moment zijn de financiële markten meer als ooit tevoren te bespelen op het gebruik van informatie, op het moment dat er enig nieuws omtrent Griekenland en haar schulden is gedraagt de markt zich als een kind met ADHD dat aan een Red Bull infuus heeft gelegen, het stuitert alle kanten op.

Door deze heftige reacties zien we het fenomeen “overbought” en “oversold” intraday veelvuldig voorkomen, hierop kan men lucratief inspelen wanneer men een systeem gebruikt met lage transactiekosten of gebruik maakt van voldoende volume/ leverage.

Naast de puur informatie en nieuws gedreven belegger zijn er ook veel beleggers die geloven in technische analyse, ikzelf ben hier geen groot fan van maar maak er zo nu en dan dankbaar gebruik van aangezien de werking als “self fulfilling prophecy” nog al eens opgaat en technisch beleggers zeer voorspelbaar zijn. Wanneer u zich niet interesseert voor daghandel en een langere termijn belegger bent, geloof ik dat u met uw eigen verstand en inzicht erg ver kunt komen.

U komt waarschijnlijk geregeld in winkels, tenzij u het type bent dat alles online bestelt en de geur van vers gemaaid gras vergeten is. Wanneer u de dagelijkse boodschappen doet kunt u dit combineren met het vergaren van essentiële informatie, die u een betere belegger kunnen maken.

Door gewoon eens te vragen hoe “het loopt”  aan de winkelier en hierop door te vragen kunt u misschien wel de markt verslaan! Wij “professionals” zitten achter onze computers te wachten op betaalde rapporten die ons vertellen wat u op straat gratis en eerder te weten kunt komen!

Wanneer u een goed idee heeft hoe het er in de retail sector voorstaat dan kunt u een groot gedeelte van de economie zelf verder invullen. Schoenen die niet verkocht worden hoeven niet getransporteerd te worden, niet gemaakt te worden, er hoeven geen grondstoffen voor ingekocht te worden, er hoeft geen energie voor verbruikt te worden, geen arbeid voor geleverd te worden, etc.  U begrijpt waar ik heen wil.

Pas wanneer de vraag in de markt (de winkel dus) weer groeit zal er ook meer gemaakt, getransporteerd, etc. worden.

Zo sprak ik laatst iemand die vloeren verkoopt en deze vertelde mij dat voor elk opgeleverd nieuwbouwhuis er ongeveer 6 verhuizingen plaatsvinden. Deze 6 verhuizingen leveren 3 a 4 nieuw verkochte vloeren op. Wanneer er nu 60% minder nieuwbouwhuizen opgeleverd worden en het aantal transacties van bestaande woningen nihil is kunt u zich voorstellen wat dit voor impact op de verkoop van vloeren heeft.

Nadat ik mijn verbazing over de verstrekkende gevolgen van iets dergelijks aan mijn gesprekspartner had duidelijk gemaakt,werd ik bedankt voor mijn interesse en inlevingsvermogen.

Dit gesprek heeft dus 2 mensen een goed gevoel gegeven, mijzelf omdat het mij van informatie omtrent een bepaalde markt voorziet en mijn gesprekspartner omdat hij zijn verhaal kwijt kon.

Zo kunt u dus simultaan informatie verzamelen en als prettig persoon ervaren worden, let wel op dat u niet te nieuwsgierig wordt.

Wat ik u maar mee wil geven is dat wanneer u de oogkleppen en oordoppen verwijderd tijdens u normale gang van zaken, u zichzelf zou kunnen verrijken op zowel materialistisch als persoonlijk vlak.

Paul Rodenburg
http://www.darioncm.com/

Op dit artikel is onze disclaimer van toepassing KLIK HIER

Artikel is geprint van De Kritische Belegger: http://www.dekritischebelegger.nl

URL(internetadres) naar het artikel: http://www.dekritischebelegger.nl/beleggen/verrijk-uzelf/

Gerelateerde artikelen:

Paul Rodenburg

Heeft gestudeerd aan de New Business School Amsterdam en Westminster University London. Met een oorspronkelijke focus op de agrarische termijnmarkten heeft Darion Capital Management (DCM) zich ontwikkeld tot specialist in een brede range van financiële producten. Paul is gespecialiseerd in gestructureerde producten en specialistische beleggingsfondsen.

facebook twitter

verkorte link:


top

Reacties (1 reactie)

Toon: Nieuwste | Oudste

  1. Klaas PoolKlaas Pool says:

    Beste Paul,
    Helemaal juist.
    Dat probeer ik ook te doen. Het werkt niet altijd
    Klaas Pool