skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggen Wat zijn uw vooruitzichten voor 2011?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 3 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    De aandelen doen het volgens mij enkel goed, omdat het ganse zaakje gemanipuleerd wordt. Voor mij geen aandelen. Zij kunnen wel in nominale waarde stijgen, maar het zou mij niet verbazen, dat zij dalen, na correctie voor echte inflatie.

    Vastgoed beurs genoteerde bedrijven beleggen dikwijls in kantoorrruimte, in handelspanden en in fabrieksgebouwen. Handelspanden doen het nog altijd goed, maar kantoorruimte raken zij aan de straatstenen niet meer kwijt.

    Voor residentieel vastgoed moet de koper meestal een lening afsluiten. Hoewel het nieuws verspreid wordt dat de huizenprijzen onverstoorbaar door stijgen, verwacht ik eerder een daling na correctie voor inflatie.

    Edelmetalen hoeft niet besproken te worden. Dat wordt de nieuwe hype, denk ik. Nadat de obligatiehouders en spaarrekening-spaarders van heel wat van hun reële koopkracht zullen beroofd zijn door het lustig bijdrukken van geld.

    Toch denk ik dat grondstoffen het goed zullen doen. Ik verwacht wel dat er zich een daling kan voordoen, maar je kan het aandurven om die uit te zweten, als je te laat bent om uit te stappen, vooral als je niet te gulzig bent geweest en een beursproduct met een lage hefboom hebt gekozen.

    Hieronder volgen negen grafieken. Elke candle is vier handelsdagen. De grafiek bevat ongeveer 400 handelsdagen of tussen 1 + 3/4 jaar en 2 jaar aan gegevens. Maïs is een uitzondering, omdat ik te weinig historische data heb kunnen vinden.

    Ik koos voor de trendrichting omdat ik enkel een globaal beeld wil schetsen en geen studie wil maken of je morgen al dan niet moet instappen. Daarbij maak ik meteen de bedenking, dat wie in deflatie gelooft, mij de evolutie van de meerderheid van die grafieken maar moet uitleggen.









    Attachments:
    01.jpg
    02.jpg
    03.jpg
    04.jpg
    05.jpg
    06.jpg
    07.jpg
    08.jpg
    09.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    Wat gaat ruwe olie doen in 2011? In Azië bleven de olieprijzen dinsdag rond de 89 Dollar per vat steken. Traders hadden gerekend op een daling van de US ruwe olie voorraden, een teken dat de vraagprijs zou gaan stijgen. Analisten betwijfelen het of de economieën volgend jaar zullen herstellen en denken dat de vraag naar ruwe olie laag blijft. De voorspelling van Capital Economics is dat de olieprijs zal dalen tot 75 Dollar in 2011 en zelfs tot een magere 60 dollar het jaar daarop. Wat denken jullie?

    #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    2011 wat te doen? Hierbij wat richtlijnen;

    Stock Picking, of het koren van het kaf scheiden wordt belangrijker in 2011. Dat wil zeggen heel veel ideeën bekijken, 90% weg gooien en een geconcentreerde portefeuille hebben van maximaal 25 namen (dat is al erg moeilijk om het allemaal goed bij te houden), en af en toe winst nemen en dan weer op lagere koersen in te stappen. En daarboven met futures de portfolio af te dekken in moeilijkere tijden.

    Mijn focus zal liggen op kleine tot middel grote bedrijven, die vaak onder-geresearched worden en daarnaast als extra trigger overgenomen kunnen worden (MA activiteit zal ook een grote vlucht nemen volgend jaar, daar de meeste bedrijven niet zelf gaan uitbreiden maar eerder markt aandeel kopen, herstructureren om tot een grotere winst uit te komen dan het alleenstaande bedrijf zelf. Kas posities zijn enorm in het bedrijfsleven.

    Waar in niet: Banken en financiële instellingen (er kan wel geld mee worden verdiend, maar maak dan alleen gebruik van (korte termijn) forse fluctuaties (bij fors oplopen; ETF’s shorts kopen en vise versa), voor de komende 5 jaar alleen maar verdere afschrijvingen en kapitaal verhogingen etc, blijf er niet in ‘hangen’)

    Niet in (‘Westers’) Alternatieve energie, door de bezuinigingen en afschaffen subsidies ed in het westen en de banken die niet willen en (kunnen) financieringen zal er weinig te beleven zijn (uitzonderingen daargelaten, zoals Chinese Alternative Energy plays, zij hebben de grondstoffen (Rare Earth materials blijven interessant, verwacht wel forse volatiliteit. Ook trade gedaan in Molycorp, een van de weinig bedrijven die kan leveren, maar dan pas wel eind 2012.., kijk op lagere niveaus ze terug te kopen), de massa productie voordeel en een enorm afzet markt. Vandaar dat ik recent met een klein verlies afscheid heb genomen van Meyer Burger in Zwitserland.

    Wel in Emerging markets; Brazilie the place to be, na een zeer ondermaatse performance in 2010 zoek ik een moment om mijn holding in Brazilie via de EWZ etf uit te breiden. Mbt China ben ik voorzichtig gezien de onroerend goed problemen en de komende rente verhogingen in 2011. Indonesië, gerelateerd aan Energie blijft interessant, ga ik verder bekijken. Daarnaast zoek ik een geschikt moment om een van de goedkoopste goudmijnen daar aan te schaffen.

    Special situations, onderzoek op het moment een Bio Tech bedrijf in Amerika, denk x2 of x3 de komende 2/3 jaar. Wel erg volatiel deze OTC bedrijven, er zou ook -70/-80% uit kunnen komen als ze er niet in slagen (op tijd van het vuur halen als het niet uitkomt, cut your losses

    Blijf in grondstoffen, zilver specifiek interessant, zie Willem Middelkoop verhaal en de junior mining sector.

    Attachments:
    Stock_Picking.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder
    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Mijn vooruitzichten voor 2011 zijn:

    Goud
    De koersstijging van goud neemt een hype-achtige vorm aan. Dat kan overigens nog lang voortduren voordat de koude douche volgt. Ik zie geen reden waarom de hype in 2011 eindigt en verwacht daardoor dat de koers tussen de vorige top circa 1200 en de schuin getrokken weerstandslijn uitkomt, die eind 2011 op circa 1700 ligt. Ik verwacht een koers van circa 1600 dollar aan het einde van 2011.

    Overigens valt de hype nog wel mee als je de laatste 10 jaar in ogenschouw neemt. Deze tabel heb ik van http://www.edelmetaal-info.nl/

    Het valutapaar Euro/dollar
    Het valutapaar Euro/dollar bevindt zich in een dalende trend vanaf de top in 2008. De steun ligt op 1,18 en de weerstand op iets meer dan 1,40. Ik verwacht dat het valutapaar op 1,20 staat aan het einde van 2011.

    Olie
    Olie kruipt weer langzaam omhoog na de enorme duikeling die het vanaf juli 2008 maakte. Inmiddels staat olie op het punt om de weerstand rond de 95 dollar door te breken. Dan ligt de weg open naar de 120 dollar. Ik verwacht dat olie aan het einde van 2011 rond de 110 dollar doet.

    Aandelen
    De AEX-index bevindt zich vanaf 2001 een dalende trend. Ik verwacht niet dat de index die trend in 2011 verlaat. Dat neemt niet weg dat er ruimte is om te stijgen binnen de trend. Tot circa 450 is mogelijk. Dat zie ik echter niet gebeuren. Ik verwacht wel een hogere stand dan die van dit moment. Ik denk dat de index rond de 400 punten eindigt in 2011.

    Nu maar afwachten wat er van al deze glazenbolwaarheden uitkomt. Vooralsnog is hetgeen ik heb beschreven mijn waarheid.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Technisch analist Royce Tostrams ziet het helemaal zitten. De AEX kan volgend jaar de 500 punten aantikken.

    http://www.rtl.nl/xl/#/u/059d6518-a450-4b8a-a06e-4583d0001256/

    Voorziet een koersdoel voor TomTom van 12,5-13 euro.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN