skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggen Uw vooruitzchten voor 2010

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Geert 14 jaren, 3 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat zijn uw vooruitzichten voor 2010?

    Wat voor beursjaar wordt 2010. Moeten we volgend jaar instappen in aandelen of is het toch beter om dat te laten?

    -Wat verwacht u van de AEX. Staat de index hoger eind 2010 dan nu? Wat is uw koersdoel?

    -Welke markten (Europa, China, India, Oost-Europa, Turkije etc) zijn het meest interessant.

    -Welke beleggingscategorie zal het beste presteren? (vastgoed, grondstoffen (olie/goud), obligaties, aandelen (small cap, large cap))

    -Favoriete aandelen en sectoren

    -Zal de lange rente oplopen?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste Satilmis,

    Volgens mijn kennis van de beurs kunnen deze veel gestelde vragen op dit moment niet trefzeker worden beantwoord. Ik zal uitleggen waarom.

    De prijsontwikkeling op de beurs verloopt in cycli. Het moment van kopen is daar zodra een nieuwe cyclus actief wordt. In een jaar zijn doorgaans 3 hoofdcycli. Dat zijn cycli waarop de belegger instapt. De trader benut de ondercycli binnen die 3. Het beste moment is natuurlijk het begin van de eerste cyclus in een jaar.

    Momenteel vormt bij alle beurzen de 3e cyclus zijn top. Pas wanneer die top kan worden vastgesteld, kan een inschatting worden gemaakt van de komende bodem.

    Omdat nu topvorming plaats vindt kan geen oordeel worden gevormd over de prijzen eind 2010, evenmin over het verdere verloop binnen 2010. Dat kan pas als de bodem bekend is. Die voorspelt namelijk het verdere verloop binnen het dan volgende jaar. Dat is dus in dit geval niet het kalenderjaar.

    Ik hoop dat het duidelijk is hoe ik erover denk.

    Prettige jaarwisseling.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    deslumme
    Bijdrager

    De beurs zal in 2010 volledig crashen of anders in 2011 of… Ergens tussen 2010 en 2025 en in die periode zal goud zijn top zetten en olie waardeloos zijn. Het zou ook… Genoeg van het onmogelijke want het is niet te voorspellen en daardoor kun je vanalles verwachten. Ik hoop dat het goud echt gaat toppen en dat amerika volledig instort zodat er een reëele economie komt waarin mensen niet alleen maar aan hun eigen nek denken.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Jaren eindigend op 0 zijn volgens Gann slechte jaren. Tevens wordt de trend vaak in januari gezet. Dus indien 2010 slecht wordt, dan zal janauri ook slecht zijn.

    We kunnen dan deze maand een daling in de AEX verwachten van ongeveer 10% tot 307 eind janauri/begin februrari.

    Ik denk dat 2010 een negatief jaar wordt. Het eerste half jaar zou ik geen aandelen kopen. Ik denk dat het eerste kwartaal nog mee zal vallen, maar daarna kan de daling worden ingezet.

    Ik zie wel wat in de landen Brazilië, India en Japan. Brazilië voor de aankomende 5 tot 7 jaar. India voor de aankomende 40 jaar en Japan zal zijn lange termijn bearmarket binnen enkele jaren beeindigen, dus Japan voor aankomende 20 tot 25 jaar. Ik denk dat India de wereldmacht zal krijgen en dat zou al rond 2024 een feit kunnen zijn. Ik ben niet zo optimistisch over China. Iedereen is bullish op China, dus India!!

    Thema’s voor aankomende decennia zijn duurzame energie en elektrische auto’s, maar de echte boom zal pas over 10 jaar starten.

    Grondstoffen ben ik bullish op agriculture, maar ook de edelmetalen en dan vooral zilver. Maar ook palladium, platina en koper.

    Ik denk dat de dollar verder kan stijgen, of beter gezegd de euro zal verder dalen. Het is niet dat de dollar sterker wordt, maar we hebben een zwakkere euro.

    Europa loopt 1,5 jaar achter op Amerika, dus de crisis van september 2008 gaan wij binnenkort hier voelen.

    Ik begin langzaam september puts in te slaan en verwacht in het tweede kwartaal de start van een forse correctie.

    Indien ik een koers voor eind 2010 zou moeten meegeven dan denk ik toch onder de 300 punten. Richting 280, maar daar kan ik nu nog weinig zinnigs over zeggen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN