skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Van de Redactie Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Van de Redactie Ideeën en suggesties voor Forum

Dit onderwerp bevat 25 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 1 maand geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik heb recent een mailtje gekregen dat het forum op zich een goed idee is maar dat hij niet goed begrijpt waar je precies zijn moet.

    Misschien zijn er meer mensen die de opzet ook niet helemaal snappen en dan er niets mee doen?

    Plaats hier uw suggesties en ideeën zodat wij aanpassingen kunnen doen.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Ik denk dat de link naar het forum een andere, meer prominente plaats moet krijgen.

    Attachments:
    kb01.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Misschien de onderwerpen onderbrengen in een mappenstructuur, waardoor alles zichtbaar is op één pagina. Nu staan er 22 pagina’s met onderwerpen waardoor de kans groot is dat een onderwerp verdwijnt naar een pagina die niet of nauwelijks wordt bekeken.

    De kanttekening daarbij is dat ook een mappenstructuur ondoorgrondelijk kan zijn. Ik vind de mappen op mijn computer logisch ingedeeld, maar een ander berijpt er niets van. Toch denk ik dat het kan helpen als alle onderwerpen vanaf de eerste pagina bereikbaar zijn. Een paar mensen inschakelen als klankbord kan helpen om de opzet zo logisch mogelijk te maken.

    Een ander punt is dat mensen een mailtje krijgen als ze belangstelling hebben voor een discussie en/of hebben deelgenomen aan een discussie. Misschien kan dat al en moet je dat zelf instellen. Die optie heb ik dan gemist.

    Een laatste punt is dat bezoekers vrij moeten kunnen posten. Dus vragen kunnen stellen en of beweringen tegen andere bezoekers van dit forum aan kunnen houden zonder dat ze worden afgeschoten. Dat kunnen ze!
    Kijk de berichten op het forum maar na, niemand wordt aangevallen omdat hij/zij zijn/haar mening uit of een vraag stelt. Kortom, dat is zeker geen drempel dus bezoekers van dit forum u kunt gerust berichten posten.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Dom, dom, dom er is al een mappenstructuur. Staat net buiten beeld op het scherm van mijn laptop. Gewoon even scrollen en je hebt de mappen in beeld.

    Ook het ontvangen van mailtjes is geen probleem. Kun je zelf aanzetten in je profiel. Het aanzetten lukt niet met gebruik van de browser Chrome, maar met iedere andere browser werkt dat wel.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    explorer 7 en t forum een crime om dan wat te posten . t lijkt wel of dan deze hele site hangt
    over dit bericht deed ik 5 minuten

    groet

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @Haagseharry Gebruik aub IE8, Chrome,FireFox,Opera,Safari en het doet wonderen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    gooswout
    Bijdrager

    Ik vind het zo onduidelijk dat ik niet eens kan aangeven waar het mis gaat.
    In ieder geval krijg ik via mail een persoonlijk bericht, klik ik dat aan kom ik in een onduidelijk gedeelte met welkom?
    Pas nu zie ik als ik eersst inlog en dan de link aanklik ik in bovenstaand bericht kom.
    In deze “snelle tijd” allemaal te omslachtig.
    groet

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @gooswout je inlog kan onthouden worden, je hoeft dus in principe maar 1 keer in te loggen. Vink daarvoor het vakje aan.

    @Haagseharry ik heb een aanpassing gedaan waardoor het ook in IE7 veel sneller moet werken. Kun je het testen?

    Hebben meer mensen problemen dat ze hun favorieten niet kunnen beheren?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    getest iets sneller maar ik ga denk ik google chrome downloaden in ieder geval dank voor de effort Abi

    groet

    #link naar dit bericht
    Avatar
    mike
    Bijdrager

    Het lukt mij niet om de mail 'aan te zetten' waardoor ik een mailtje ontvang zodra er een nieuw bericht is gepost in de draadjes die ik volg en/of aan heb deelgenomen.

    Ik heb de indruk dat het euvel in een vinkje zit dat ik niet wegkrijg (zie afbeelding). In eerste instantie dacht ik dat het vinkjesprobleem wordt veroorzaakt door mijn browser Chrome, maar het lukt ook niet in Maxthon (een IE achtige browser). Zijn er meer mensen die 'last' hebben van dit probleem?

    Attachments:
    forumKB.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Inmiddels hebben wij een aantal aanpassingen doorgevoerd.

    -Zo hebben we dropdown gemaakt waardoor navigeren tussen forums veel eenvoudiger is geworden.

    -Zoekfunctie direct aan de voorkant ingesteld waardoor je op het forum sneller kunt zoeken.

    [attachment=2371,462]

    -De titel aangepast zodat het duidelijk is dat dit het forum is.

    -We hebben aan de rechterkant tags (labels) ingesteld wat ook het navigeren makkelijker maakt.

    [attachment=2371,463]

    -Hopelijk is het forum sneller geworden.

    -Als je ingelogd bent zie je aan de rechterkant “Ingelogd als”.

    -De avatars zijn groter gemaakt. Je kunt die toevoegen en aanpassen via je profiel.

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    Suggestie:
    nieuwste bericht bovenaan.
    Scheelt veel scrollen naar beneden

    #link naar dit bericht
    Avatar
    gooswout
    Bijdrager

    Het forum is een stuk duidelijker,denk ik.
    De niet duidelijke zaken hebben met mijn ouderdom te maken.
    Wat zijn bijv. avatars?? wat is dropdown??? wat zijn tags c.q. wat is het anders dan naar het forum te gaan en een onderwerp te kiezen.
    Als ik “van de redactie” aanklik is het laatste bericht van juli 2010???
    Is daarna niets van de redactie verschenen?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @gooswout bedankt voor je reactie. Ik zal een aantal dingen verhelderen.

    Als je een “@” voor de gebruikersnaam van een forumlid zet, kun je zijn profiel zien en wat hij gepost heeft.

    avatars: Een avatar is een kleine afbeelding, meestal tussen de 48×48 en 150×150 pixels groot, die als gebruikersafbeelding op computerforums op het Internet of op chatprogramma’s als Windows Live Messenger gebruikt wordt. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Avatar_(computer) )

    Je kunt het toevoegen via je profiel. Klik op je gebruikersnaam bij

    Ingelogd als: gooswout ]Uitloggen | Prive Berichten

    dropdown: een uitklapmenu om een uitgebreide navigatie te structureren.
    Je kunt op een overzichtelijke manier je navigatie groeperen en iedere bezoeker van je website begrijpt meteen hoe het werkt en wat de bedoeling is.

    [attachment=2371,462]

    Door op ” kies een forum” te klikken verschijnt er een menu waarmee je naar de diverse forums kunt gaan.

    tags: zijn labels die je aan een onderwerp kunt toekennen. Een tag (Nederlands: etiket) is een (relevant) sleutelwoord of term geassocieerd met, toegewezen aan of opgenomen in een digitaal bestand (zoals afbeeldingen, video, audio).

    De tag geeft aanvullende informatie over het bestand waaraan het is gekoppeld en maakt zodoende sleutelwoordgebaseerde classificatie en indexering mogelijk.

    In bibliotheken wordt gewerkt met labels om boeken te groeperen. Een tag is de pc equivalent daarvan.

    Je kunt zelf tags toevoegen aan een onderwerp als geheugensteuntje. De forums liggen vast maar tags kunnen door forumleden toegevoegd worden.

    Laatste bericht van “van de redactie” is dit bericht. De eerste twee onderwerpen zijn vast gezet ” sticky” zodat ze niet naar onderen verdwijnen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Kleine update: “Avatar” hebben wij veranderd in “Mijn afbeelding”.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Waar gaat uw interesse naar uit?

    1. Is de opzet duidelijk. Weet u waar u zijn moet??

    2. Wat missen jullie nog met betrekking tot het forum?

    3. Waarom posten jullie juist wel of niet? Wat zijn uw suggesties en opmerkingen?

    Ik lees graag jullie reacties.

    Jullie kunnen ook een mailtje sturen via de contactpagina.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wilt u via een email op de hoogte worden gebracht van eventuele reacties?

    Dit kunt u instellen via uw profiel.

    U klikt dan op activeren en vervolgens op instellingen bewerken (onderaan).

    Attachments:
    email_alert_forum.jpg

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Kan er bijvoorbeeld elke week een artikel gewijd worden aan het bespreken van een beleggingssite? Het lijkt me erg interessant voor particulieren om meer te weten over sites als Cente, Harkbox, Beurscontent, Wallstreetweb, Wiebwaves, Pingpongtrading, D2, en zo vele meer. Natuurlijk puur inhoudelijke artikelen, geen reclame.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @mereoc, bedankt voor je suggestie. Ik sta altijd open voor ideeën.

    Op zich is dat best interessant maar ik ben er een beetje klaar mee :-). Maar als het op een neutrale manier kan, lijkt het mij een goed plan.

    Belangrijk is uit te gaan van je eigen kracht van dit forum. Forumleden bepalen die kracht door hoe ze met elkaar omgaan.

    Wij hadden vroeger dagdraadjes: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/dagelijkse-discussie/.

    Is het misschien een idee om elke dag een nieuw draadje te beginnen met de ontwikkelingen van die dag? Nieuwsberichten (met bronvermelding), cijfers, ingenomen posities etc. mogen geplaatst worden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN