Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

De liefde wint weer terrein

Één op de drie Nederlanders vierde op 14 februari 2017 de dag des liefde en deze feestvierders gaan steeds meer uitgeven. In 2013 lag het gemiddelde rond de 46 euro, terwijl we vorig jaar op 55 euro uitkwamen. Millennials – mensen die geboren zijn tussen 1980 en 2000 – zijn het meest bezig met Valentijn (40%). Dit blijkt uit de trends van de jaarlijkse feestdagenmonitor van Motivaction onder 1.500 Nederlanders, uitgevoerd sinds 2013.

Mannen spenderen meer

Meer dan de helft van de respondenten die Valentijn viert, koopt een cadeautje voor zijn/haar geliefde. Mannen gaven hier in 2017 gemiddeld 40 euro meer aan uit dan vrouwen. 29% van hen koopt dit geschenk online, terwijl vrouwen het meest te vinden zijn in een fysieke winkel (73%). Een derde van de millennials gaf vorig jaar aan meer uit te geven dan het jaar ervoor.

Ruurd Hielkema, senior research consultant: “De Feestdagenmonitor laat zien dat Amerikaanse feestdagen steeds populairder worden in Nederland. Niet alleen gaan we er vaker op uit tijdens deze speciale dagen, we grijpen ook de gelegenheid aan om meer geld uit te geven aan cadeautjes.”

Vaker naar een restaurant

De trend om Valentijn buiten de deur te vieren is ingezet. 32% van de millennials die Valentijnsdag vierde ging vorig jaar naar een restaurant. In 2013 lag het percentage van de Nederlanders die op deze dag uit eten ging nog op 22%. Ook worden er uitjes genoemd zoals een hotel, theater of de dierentuin. Toch bleef vorig jaar nog het overgrote deel van de Nederlanders thuis met Valentijn (68%).

Valentijn2018
Valentijn2018

Start met Automatisch Beleggen

Dit bericht delen
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *