DAX-systeem: van € 7.000 naar € 35.443

Zowel automatisch als door middel van SMS signalen

Klik hier voor meer informatie en resultaten


Source: Ben & https://flic.kr/p/e9S1H1Source: Ben & https://flic.kr/p/e9S1H1

Ga voor online luxe

Als website hebben wij verschillende keren aandacht besteed aan producten van luxe goederen. “De liefde van de vrouw voor een merk gaat niet alleen volgens onderzoeksbureau Bain & Co maar ook volgens Michael Kors via kleding en accessoires als tassen, zonnebrillen, juwelen, horloges, parfum en natuurlijk schoenen. Michael wie? Michael Kors!” , aldus Martine Hafkamp.

De luxe online mode markt zal naar verwachting tegen 2012 meer den verdrievoudigen. Dat stelt consultancyfirma McKinsey & Co in een onlangs verschenen rapport “Luxury in the age of digital Darwinism”.

Terwijl luxe modemerken doorgaans te traag waren om e-commerce te omarmen , hebben kopers duidelijk gemaakt dat ze steeds meer en meer comfortabel online zelfs hun high-end spullen kopen.

Er zijn een aantal e-commerce modellen ontstaan ​​om die klanten hun luxegoederen te verkopen, en McKinsey nam een ​​kijkje naar hoe het met hen allemaal gaat. In een recent rapport getiteld “The age of digital Darwinism” heeft het managementadviesbureau enkele benaderingen geïdentificeerd die blijvend succes hebben.

Terwijl monobrand e-commerce-sites zoals Gucci.com of Armani.com, opgericht om een ​​enkel merk te verkopen, nog altijd het grootste verkoopvolume hebben, zijn de marktplaatsen niet ver achter, en groeien ze veel sneller. Deze omvatten sites zoals Farfetch, Drexcode, Etsy, The RealReal, Vestiaire en Asos.

E-commerce model2016 verkoopSamengestelde jaarlijkse groei, 2014-2016
Monobrand-sites$ 4,9 miljard20%
marktplaatsen4.040
Warenhuizen3.815
Multibrand-e-tailers3.815
Flash-verkoopsites3.715
Techplaces1.240

Wat McKinsey “techplaces” noemt, groeit ook snel, hoewel ze achterblijven in het verkoopvolume. Onder de sites die in dat model vallen, zijn Lyst, Rent the Runway, Inturn, Le Tote, Stitch Fix, Slyce en Wheretoget.

Volgens McKinsey zullen de schaalbare modellen die een technologisch voorsprong hebben het meest kansrijk zijn. “De meest vooruitstrevende merken richten zich op drie dingen: ze digitaliseren hun bedrijf en bouwen een ‘Luxury 4.0’ bedieningsmodel dat hun snelheid en wendbaarheid verhoogt. Ze gebruiken gegevens om klantkennis en relaties naar een nieuw niveau te brengen. En snel bewegende leiders vormen partnerschappen in het luxe ecosysteem om te bereiken wat ze niet alleen kunnen bereiken.

McKinsey verwacht dat de online verkoop van persoonlijke luxegoederen, die momenteel ongeveer € 20 miljard ($ 25 miljard) bedragen, of 8% van de totale luxemarkt, tegen 2025 meer dan verdrievoudigt en ongeveer € 74 miljard bereikt. Er zullen duidelijke winnaars zijn, maar ook duidelijke verliezers, voorspelt het rapport.

Op dit artikel is onze disclaimer van toepassing KLIK HIER

Artikel is geprint van De Kritische Belegger: http://www.dekritischebelegger.nl

URL(internetadres) naar het artikel: http://www.dekritischebelegger.nl/beleggen/ga-voor-online-luxe/

Gerelateerde artikelen:

  • Geen gerelateerde artikelen
Satilmis Ersintepe

Satilmis Ersintepe heeft economie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna bekleedde hij diverse functies in de financiële wereld. Sinds 2002 houdt hij zich bezig met de financiële journalistiek. Zo was hij redacteur van de financiële website BeursOnline en heeft tevens voor diverse sites geschreven.

facebook twitter

verkorte link:


top

wp-puzzle.com logo